تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

اسپرسو قبل از صبحانه

خوردن قهوه اسپرسو قبل از صبحانه

همانطور که می دانید نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو در صبحگاه برای رفع کسالت و خوابالودگی و دادن انرژی و افزایش تمرکز به شما بسیار مفید می باشد، اینکه صبح زود پس از بیدار شدن از خواب و قبل از صبحانه قهوه اسپرسو بنوشیم یا نه برای خیلی ها سوال است.

چون بعضی به فواید آن فکر می کنند و بررخی دیگر به مضراتش، اینکه برایتان مفید باشد یا مضر خیلی به عادات غذایی و سلامت بدن شما ارتباط پیدا می کند و در هرشخصی فرق دارد. در این مقاله کوتاه اما مفید سعی بر آن داریم تا از فواید و مضرات احتمالی قهوه اسپرسو قبل از صبحانه بپردازیم؛ پیشنهاد می گردد با کافی پارس تنها کافی شاپ زنجیره ای در ایران همراه باشید.

اسپرسو قبل از صبحانه

آیا نوشیدن اسپرسو قبل از صبحانه مفید است؟

پاسخ این سوال هم بله است هم خیر، بله به دلیل فواید و خواص قهوه اسپرسو می باشد و خیر به دلیل اینکه بعضی افراد بیماری های زمینه ای دارند که نوشیدن قهوه با شکم خالی برایشان مشکل ایجاد می کند مثل مشکلات گواری، بالا رفتن سطح استرس و دلدرد و … ، می توانید مقاله عوارض و مضرات قهوه اسپرسو را در منوی مجله کافی پارس ببینید و مطالعه نمایید.

یک روز پر انرژی با نوشیدن قهوه اسپرسو  قبل از صبحانه:

اکثر شمایی که عاشق قهوه هستید و فواید بی نظیر آن مطلع هستید، می دانید که نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو قبل از صبحانه به شما انرژی لازم برای انجام امور روزانه تان را چه در منزل و چه در سر کار می دهد، اما پیشنهاد می گردد حتی اگر مشکل گوارشی ندارید قهوه را با شکم خالی ننوشید و آن را حداقل پس از نوشیدن یک لقمه صبحانه نوش جان کنید.

درباره افرادی که مشکلات گوارشی، معده و روده دارند نوشیدن قهوه آن هم با شکم خالی اکیدا ممنوع است چون دچار دل پیچه و دلدرد و سوزش معده خواهند شد و اسید معده و اسید قهوه برایشان مشکل ساز می گردد. ناگفته نماند در خیلی از کشورها از قهوه دمی خیلی رقیق بجای مثلا چای به همراه صبحانه یا قبل از صبحانه استفاده می کنند که اکثرا دارای اسیدیته پایین و تلخی کم می باشند.

نوشیدن اسپرسو قبل از صبحانه برای ورزشکاران:

اگر از جمله افرادی هستید که صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب نرمش می کنید و بدنتان را کش و قوس می دهید، پیشنهاد می گردد قبل از شروع به ورزش قهوه بنوشید تا کافئین موجود در آن به شما انرژی کافی برای بهتر ورزش کردن را بدهد و به تناسب اندامی که مد نظرتان است زودتر دست یابید.

در کل نوشیدن قهوه اسپرسو برای ورزشکاران بسیار مفید است چون دارای ماده محرک کافئین می باشد و این قهوه برای ورزشکاران بصورت قرص، کپسول، قرص جوشان، نوشیدنی خنک کافئین دار و … در دسترس است.

اسپرسو قبل از صبحانه

قهوه اسپرسو قبل از صبحانه و انگیزه کافی برای بیدار شدن:

در واقع می توان گفت، قهوه اسپرسو و نوشیدن صبحگاهی آن می تواند انگیزه‌ای برای بیدار شدن شما از خواب باشد، اگریکی از تایم های نوشیدن قهوه را به صبح بیاندازید، صبح ها زودتر و راحت تر از خواب بیدار می شوید، خواب شب برای شما راحت تر می شود و می توانید بدون هیچ مشکل بدخوابی، شب ها بخوابید.

نوشیدن قهوه اسپرسو قبل از صبحانه می تواند حس کسالت و خواب آلودگی شما را از بین ببرد و هوشیاری کامل در طول روز و تمرکز بر امور را خصوصاً در صبح به شما هدیه بدهد.

مضرات نوشیدن اسپرسو قبل از صبحانه:

با همه فوایدی که درباره نوشیدن  قهوه اسپرسو به شما گفته شد، توصیه کافی پارس به شما این است که ترجیحا با معده خالی به قهوه را ننوشید چون باعث ایجاد مشکلاتی می شود که جبران پذیری آن سخت است. بارزترین مشکلی که خود را نشان می دهد بالا آمدن اسید معده یا رفلاکس و به اصطلاح عامیانه ترش کردن می باشد که در بلند مدت باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل زخم معده می شود.

حتی ممکن است اگر قهوه را ناشتا بخوریم دچار مشکلاتی مثل سوء هاضمه نیز بشویم و این لاغری که با سوء هاضمه صورت می گیرد به هیچ وجه روش درستی برای لاغری و تناسب اندام نمی باشد زیرا با مشکلات معده فراوانی همراه می گردد.

بهترین جایگزین برای یک نوشیدنی گرم با شکم خالی بجای اسپرسو قبل از صبحانه، فقط و فقط آب می باشد که اگر همراه با چند قطره آب لیموی تازه و عسل باشد در جوان ماندنتان به شما کمک می کن و همچنین به سم زدایی سیستم بدنیتان کمک بسزایی خواهد نمود.

از دیگر مشکلات نوشیدن قهوه با شکم خالی افزایش ضربان قلب و فشار خون، افزایش ناخواسته استرس ناشی از کافئین قهوه، اسهال و … می باشد. لطفا مقاله ای که درباره کافئین قهوه است را در سایت کافی پارس مطالعه نمایید و به دوستانتان نیز پیشنهاد دهید.

اسپرسو قبل از صبحانه

چرا نباید اسپرسو قبل از صبحانه بنوشیم؟

بسیاری از افراد برای انرژی گرفتن بعد از بیدار شدن از خواب ، به نوشیدن قهوه اسپرسو قبل از صبحانه علاقمند می شوند و از خوردن صبحانه اجتناب می کنند، آنها برای اینکه بتوانند انرژی لازم برای گذراندن روز کاری خود را حداقل تا ظهر به دست بیاورند قهوه می‌نوشند ولی مسأله اینجاست که قهوه به تنهایی هیچ کالری برای استفاده بدن در اختیار قرار نمی‌دهد.

فقط باعث شادابی و سرحالی افراد می‌شود اما انرژی لازم برای تحرکات بدن را به آنها نخواهد داد، به همین خاطر بدن ناچار به تولید کالری برای سوخت و ساز بدن خواهد شد.

بدن با تجزیه گلوکز انرژی لازم برای فعالیت های روزانه‌ خود را به دست می‌آورد ولی وقتی صبحانه خورده نشود هیچ کالری ای به بدن نمی‌رسد و در نتیجه بدن مجبور به ساخت گلوکز می شود که در دراز مدت موجبات بیماری دیابت را فراهم می آورد. حتما مقاله قهوه اسپرسو ودیابت را در مجله کافی پارس بخوانید.

دلیل دیگری که نباید با شکم خالی قهوه بنوشید خاصیت اسیدی قهوه است، درزمان خالی بودن شکم اسید معده بسیار زیاد است و قهوه نیز به عنوان یک نوشیدنی اسیدی باعث افزایش بیشتر اسید معده خواهد شد و این ازدیاد اسید معده در آن باعث ناراحتی‌های گوارشی خواهد شد کـه متداول ترین آن رفلاکس معده است.

آیا نوشیدن قهوه اسپرسو قبل از صبحانه باعث لاغری می شود؟

با توجه به مطالب گفته شده، نوشیدن قهوه آن هم بصورت ناشتا نه تنها باعث لاغری نمی شود، بلکه مضرات جبران ناپذیری نیز به معده شما می رساند، پس این که فکر کنید فقط با نوشیدن قهوه و رژیم قهوه می توانید سخت دراشتباهید، شاید لاغر شوید ولی بی انرژی هستید و در واقع سوهاضمه دارید.

بهترین زمان نوشیدن قهوه کِی است؟

باید نوشیدن قهوه را در روز به 3 الی 5 وعده تقسیم کنید و اولین وعده آن در صبح پس از بیدار شدن برای افرادی که عادت به ناشتا خوردن قهوه دارند قرار دهید و وعده های دیگر را تا چند ساعت قبل از خواب قرار دهید تا هم در طول روز انرژی شما افت نکند و هم دچار بی خوابی نگردید.

اسپرسو قبل از صبحانه

پیشنهاد برای رفع مشکل قهوه اسپرسو قبل از صبحانه:

اگر اسید معده شما زیاد است یا هنگام خوردن اسپرسو قبل از صبحانه دچار ناراحتی های معده یا گوارش می شوید، پیشنهاد می‌کنیم کمی شیر به قهوه اضافه کنید حتی کسانی که نمی توانند شیر را به تنهایی بنوشند، توصیه می‌شود برای بهره مند شدن از خواص شیر و رسیدن کلسیم به بدنشان این کار را بکنند.

تنها مشکلی که اضافه کردن شیر یا شکر به قهوه اسپرسو یا هر قهوه دیگری ایجاد می کند، اضافه شدن کالری نوشیدنی شماست که می توانید از شیر کم چرب و شکر قهوه ای رژیمی یا عسل استفاده و کالری دریافتی را کنترل نمایید.

در انتهای مقاله به شمایی که باید در صبح زود کار خود را در ادارات و شرکت ها آغاز کنید پیشنهاد می کنیم که نوشیدن قهوه اسپرسو قبل از صبحانه یا به همراه صبحانه را فراموش نکنید تا هم خوابتان بپرد و هم سرحال شوید و هم در طول روز انرژی و تمرکز کافی را برای انجام امورتان به خوبی داشته باشید، همچنین نوشیدن قهوه در طول روز نیز برای افت نکردن انرژی پیشنهاد می گردد.

برای دریافت نمایندگی از کافی پارس و داشتن یکی از شعب کافی پارس در هر نقطه از ایران، به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام