تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه طعم دار

قهوه طعم دار با افزودنی های طبیعی

قهوه اسپرسو ساده یا قهوه سیاه با اینکه برای خیلی ها جذاب می باشد اما گاهی اوقات می توانیم قهوه طعم دار را با افزودنی های طبیعی دیگر امتحان کنیم چون گاهی اوقات مزه تلخ و گس همیشگی اش برایمان خسته کننده می شود. ساده ترین راه برای داشتن قهوه طعم دار اضافه کردن مواد افزودنی با طعم های خاص می باشد.

دقیقا منظورمان افزودنی های طبیعی است نه شیر و خامه و شکلات؛ در این مقاله قصد داریم تا افزودنی های طبیعی ای که به قهوه اضافه می شود و آن را جذاب و متفاوت می کنند آشنایتان کنیم که مطمئن باشید ارزش امتحان کردن را دارند. پس با کافی پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه در ایران تا انتهای این مطلب جالب همراهمان باشید.

قهوه طعم دار

1-قهوه طعم دار با دارچین:

یکی از روش های متداول طعم دار کردن قهوه استفاده از دارچین خوش عطر و بو می باشد، شما هم می توانید آن را روی قهوه خود بپاشید، هم داخل قهوه ریخته و هم بزنید و هم با خود قهوه دم بیاورید تا مزه دارچین بیشتر و بهتر به خورد قهوه رود.

برای این کار باید چوب دارچین را با دانه های قهوه آسیاب کنید و یا به پودر قهوه آماده تان پودر دارچین بیافزایید، نتیجه دم آمدن قهوه اسپرسویی است که طعم دارچین را می دهد و عطر قهوه و دارچین ترکیبی دلنشین به مشامتان می رساند.

2-قهوه طعم دار با کاکائو نیبس:

کاکائو نیبس شبیه شکلات است اما شکلات نیست، قطعه ای از لوبیای میوه کاکائو است که منبع پودر کاکائو و حاوی مقادیر زیادی از منیزیم برای عضلات و اعصاب، آهن برای کم خونی، بالاترین غلظت آنتی اکسیدان برای سیستم ایمنی و همچنین فیبر بالا برای کمک به لاغری می باشد.

این تکه های سیاه رنگ 100% از دانه های کاکائو تشکیل شده اند و طعمی به مراتب تلخ تر و غلیط تر دارند، این مشخصاتی که گفته شد با اضافه شدن به قهوه شما به آن طعمی عجیب و غریب می دهد، کافیست است تکه های سیاه رنگ را با دان قهوه آسیاب کنید و دم بیاورید، اگر دوستدار شکلات تلخ هستید این قهوه ی طعم دارِ شکلاتیِ محبوب شما خواهد شد.

3-قهوه طعم دار با وانیل:

اگر از جمله افرادی هستید که قهوه تلخ را دوست ندارید و معمولا به آن شکر و خامه و شیر اضافه می کنید اما عذاب وجدان دارید، کافیست وانیل را برای طعم دار کردن قهوه استفاده کنید. موقع آسیاب دان قهوه، یک دانه وانیل به آن اضافه کرده و با هم آسیابشان کنید و یا چند قطره از عصاره وانیل را در فنجان قهوه خود و یا در پورتافیلر بیافزایید تا هم قهوه خود را طعم دار کرده باشید و هم از تلخی آن بکاهید و هم کالری اضافه دریافت نکنید.

قهوه طعم دار

4-قهوه طعم دار با زنجبیل:

اگر از چای به همراه زنجبیل لذت می برید حتما از قهوه طعم دار شده با زنجبیل هم لذت خواهید برد، البته حواستان باشد که زنجبیل زیاد می تواند مضر باشد (ناراحتی های معده و قلبی). برای درست کردن قهوه با زنجبیل چند برش نازک از زنجبیل تازه را روی پودر قهوه داخل پورتافیلر بگذارید و یا از پودر زنجبیل روی پودر قهوه بریزید و اجازه دهید تا در دستگاه دم بکشد و یک قهوه طعم دار خارق العاده به شما بدهد.

5-قهوه طعم دار با هل:

هل در خاورمیانه جزو طعم دهنده های محبوب و بسیار خوش عطر و بوست و به انواع دم نوش ها و دسرها و غذاها اضافه می گردد و خواص و مواد بسیاری دارد مانند فیبر و مواد معدنی ضروری بدن؛ برای درست کردن قهوه با طعم هل، دانه های هل را با دانه قهوه آسیاب کنید و سپس آن را دم نمایید و یا چند دانه هل به قهوه آماده تان اضافه نمایید تا عطر و طعم بی نظیرش شمار را محسور خودش کند.

6-قهوه طعم دار با بادیان ستاره ای:

بادیان ستاره ای یا انیسون نوعی ادویه است که از میوه درخت همیشه سبز چینی بدست می آید، به خاطر داشتن طعم قوی گیاه شیرین بیان به مزه شیرین و گلی مانند معروف است، خواص بسیار زیادی در رفع انواع ویروس ها و باکتری ها، کوچک کردن تومورها و … دارد. برای کسانی که طعم شیرین بیان را دوست دارند گزینه ای مناسب برای طعم دار کردن قهوه می باشد، باید قبل از دم کردن قهوه، بادیان ستاره ای و دانه قهوه را با هم آسیاب و سپس قهوه را آماده کنید.

7-قهوه طعم دار با جوز هندی:

اگر می خواهید صبح هنگام نوشیدن قهوه بجای طعم همیشگی و تکراری قهوه، طعمی عجیب را بچشید حتما جوز هندی را به قهوه خود اضافه کنید؛ جوز هندی بسیار خوشبو است و برای طعم دار کردن غذاها، دسرها و نوشیدنی ها استفاده می شود.

همچنین دارای خواص فوق العاده و مواد مغذی است و از دوران باستان تا به الان در طب سنتی استفاده می شود و برای درمان سوء هاضمه، مشکلات روده و کاهش درد دندان کاربرد دارد، طعمش شیرین و خاکی مانند است و قهوه را به شدت مطبوع و دلچسب می نماید، یک تکه از آن برای یک فنجان  معمولی کافیست.

قهوه طعم دار

8-قهوه طعم دار با اسطوخودوس یا لاوندر:

شاید تعجب کنید چرا اسطوخودوس را برای طعم دار کردن قهوه انتخاب کرده ایم، اسطوخودوس بهترین همراه برای بسیاری از خوراکی ها می باشد و قهوه هم یکی از آنهاست، می توانید چند قطره اسطوخودوس را به قهوه آسیاب شده یا چند قطره روغن اسطوخودوس را به قهوه دم کرده خود اضافه کنید. این ترکیب طعم بسیار خوبی دارد و به شما آرامش می بخشد.

9-قهوه طعم دار با میخک:

میخک یکی از خوش عطرترین افزودنی ها برای طعم دار کردن قهوه می باشد. وقتی قرار است میخک و قهوه را با هم بنوشید بهتر است از آن کم استفاده کنید، زیرا ادویه ای بسیار قوی است. میخک را می شود با دانه های قهوه آسیاب نمود یا چند میخک را به پودر قهوه اضافه و دم کرد، اگر هم طعمش خیلی تند و غالب شد، نسبت های مختلف میخک به قهوه را امتحان کنید تا به طعم مطلوب خود برسید.

10-قهوه طعم دار با روغن نعناع:

نعناع یکی از آن افزودنی هاییست که برای طعم دار کردن همه چیز می تواند استفاده شود مثلا در آدامس و نوشیدنی و قهوه و چای و غذاها، طعم فِرش و خنکی دارد و به دهان و بدن طراوت می بخشد. نعناع بهتر است به شکل عصاره و روغن برای ترکیب با قهوه استفاده شود و قهوه هایی با رست دارک ترکیب خوبی می دهند.

برای درست کردن قهوه نعنایی باید چند قطره از روغن نعناع را به قهوه‌ هنگام دم‌ آمدن اضافه کنید اما از آن کم استفاده کنید چون روغن نعناع به شکل غلیظ، بسیار قوی است و می تواند طعم و عطر قهوه شما را خراب کند.

11-قهوه طعم دار با تخم مرغ خام:

اضافه کردن تخم مرغ خام به قهوه طعم فوق العاده ای به آن می بخشد، قهوه داغ مخلوط با یک تخم مرغ خام، طعمی منحصر به فرد را برای شما می سازد، پیشنهاد می گردد حتما این ترکیب را امتحان کنید البته همه آن را نمی پسندند. اضافه کردن یک تخم مرغ خام به قهوه، بادی متراکم و کرمی شکل به آن می دهد بدون اینکه طعم و عطر طبیعی قهوه را از بین ببرد.

قهوه طعم دار

12-قهوه طعم دار با کره:

بسیاری از دوستداران قهوه و علاقه مندان به سلامتی به ترکیب کره با قهوه عادت کرده اند، ترکیبی که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ترکیب قهوه و کره منشاش از جنوب شرقی آسیا آمده، حتما این قهوه طعم دار را درست کنید و بنوشید و از آن لذت ببرید. برای درست کردن قهوه طعم دار با کره، فقط با یک قاشق چای خوری کره ارگانیک باعث بوجود آمدن بافتی صاف و غنی و کره ای در قهوه خود ایجاد می کنید که واقعا بی نظیر می باشد.

13-قهوه طعم دار با شیر نارگیل:

بعضی از افراد بخاطر حساسیت به لاکتوز نمی توانند قهوه را به همراه شیر استفاده کنند، به جای آن می توانند از شیر نارگیل که به شیر گاو شباهت بسیاری دارد استفاده نمایند؛ ترکیب شیر نارگیل و قهوه نوشیدنی فوق العاده ای بوجود می آورد و یک کرمای خامه ای کم کالری روی سطح قهوه می سازد. شیر نارگیل دارای خواص فراوانی مثل آنتی اکسیدان، منیزیم و آهن می باشد و خاصیت آنتی باکتریالی و ضد ویروسی دارد.

14-قهوه طعم دار با کره فندق:

کره فندق یکی از محبوب ترین افزودنی و طعم دهنده ها به قهوه در سراسر دنیاست و چون ذاتا شیرین است نیازی به اضافه کردن شکر یا خامه نمی باشد، فقط کافیست کمی کره فندق را به قهوه اضافه کنید تا یک نوشیدنی عالی با چربی سالم به دست آورید. از خواص بی نظیر کره فندق می توان به خاصیت ضد پیری، ضد سرطانی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کنترل قند و کلسترول اشاره کرد.

 15-قهوه طعم دار با شکلات تلخ:

می توانید قهوه داغ را روی یک تکه شکلات با 72% تلخی داخل فنجان بریزید و آن را هم زده تا قهوه ای با طعم دوست داشتنی شکلات داشته باشید، این نوشیدنی دارای خواص بی نظیری شامل کاهش فشار خون، تقویت قوای ذهنی، تنظیم کلسترول خون، کاهش التهابات قلبی و سکته مغزی می باشد.

قهوه طعم دار

16-قهوه طعم دار با شکر نارگیل:

شکر نارگیل از شیره جوانه های گل رشد یافته بر روی نخل نارگیل درست می شود، شکر نارگیل رنگی قهوه ای دارد و از شکر معمولی مفیدتر است، می توانید مقداری از شکر نارگیل را در قهوه خود بریزید و از ظعم فوق العاده آن لذت ببرید.

شکر نارگیل خواصی فوق العاده ای مانند تنظیم سطح قند خون، جلوگیری از سرطان روده بزرگ، جلوگیری از چاقی و بیماری کبد چرب را به همراه دارد. شیر نارگیل تصفیه نشده است و بخاطر همین حاوی مقادیر زیادی آهن، آنتی اکسیدان و فیبری به نام اینولین می باشد که بدن قادر به هضم آن نمی باشد.

17-قهوه طعم دار با نمک:

نمک هم جزو افزودنی های طبیعی ای می باشد که به قهوه طعم خوبی می دهد، نمک از تلخی قهوه می کاهد و برای افرای که قهوه را تلخ نمی پسندند پیشنهاد خوبی است. نسبت 20% نمک به 80% قهوه می تواند یک قهوه با طعم خوب بعمل آورد. بهتر است بدانید نمک دارای آنتی اکسیدان، پتاسیم و منیزیم می باشد و خطر ابتلا به آلزایمر را می کاهد.

قهوه طعم دار

18-قهوه طعم دار با کافی میت:

کافی میت ها حالت پودری دارند و غیر لبنی هستند و برای تشکیل کرما بر سطح قهوه و اضافه کردن طعم شیر استفاده می شوند اما کالری زیادی ندارند؛ کافی میت ها بصورت صنعتی تولید می شوند و در آنها از روغن گیاهی استفاده می شود، کالری پایینی دارند و بخاطر داشتن گلوکز، میزان قند آن خیلی ناچیز است، همچنین در ترکیبات خود لاکتوز ندارد و برای افراد با معده حساس به لاکتوز مناسبند.

در انتهای مقاله باید بگوییم علاوه بر مواد افزودنی که گفته شد، می توانید هر آنچه را که خودتان فکر می کنید با قهوه خوشمزه می شود و به عطر و طعم آن کمک می کند در ترکیبش استفاده نمایید و ریسک دم کردن آن را انجام دهید، شاید نتیجه خوبی بدست آمد! برای اطلاع از شرایط دریافت نمایندگی به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام