تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

بهترین آموزشگاه باریستایی در ایران

بهترین آموزشگاه باریستایی در ایران

در چند سال اخیر اصلا عجیب نیست که آدم های مختلف با شرایط اقتصادی مختلف را در کافه ها و کافی شاپ های سطح شهر ببینید، چون مثل گذشته نیست که مردم برای دیدار هم به منازل یکدیگر رجوع کنند (البته به غیر از فامیل) و ترجیح می دهند قرار های دوستانه، کاری و رمانتیک خود را درمکانی دنج و آرام بگذرانند، درست است که کافی شاپ ها پر است از میزهای دو یا چند نفره اما معمولا افراد هیچ میزی با میز دیگر کاری ندارند و به گفتگوی خود و نوشیدن قهوه خود می پردازند.

در واقه باید خدار را شکر کرد که این فرهنگ در ایران نیز کاملا جا افتاده است و برای همه عادی شده است بطوریکه حتی مراسم سوپرایزهای تولد یا سالگرد ازدواج و … را با هماهنگی رستوران در پخش موزیک و آوردن کیک و بادکنک توسط سالن کار و … هم در آن صورت می پذیرد. در مقاله پیش رو می خواهیم به مبحث آموزشگاه باریستایی بپردازیم و از نحوه آموزش، موارد آموزشی و هر آنچه مربوط به این حرفه یا بهتر است بگوییم علم هست بازگو نماییم. با کافی پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای در ایران همراه باشید.

 

بهترین آموزشگاه باریستایی در ایران

 

آموزش تئوریک علم باریستایی در آموزشگاه باریستایی:

مطمئنا به یک کافی شاپ معروف رفته اید که در آن انواع نوشیدنی های گرم و سرد با انواع فنجان ها و لیوان های مخصوص به خودش که نام های مختلفی نیز دارند سرو می گردد، در واقع شما به محلی مانند آموزشگاه باریستایی رفته اید چون افرادی که در آنجا کار می کنند در حال درس پس دادن هستند و همه دوره دیده اند و در کلاس های تخصصی باریستایی شرکت کرده اند تا بتوانند در این کافی شاپ استخدام شوند

اگر نمی دانید چطور باید یک باریستا شوید می توانید از کارمندان کافی شاپ سوال کنید، البته کافه ها کارکنان اکثرا علاقمند را بعنوان کارآموز باریستا استخدام می کنند و خودشان به آنها آموزش می دهند که در اصل کاری غیر حرفه ای است و بهتر است فرد کارآموز به یک آموزشگاه تخصصی و حرفه ای آموزش باریستایی برود و مدرک بگیرد تا بتواند با اعتماد بنفس کامل برای استخدام به کافه ها و کافی شاپ ها سر بزند و زیاد در معرض آزمون و خطا نباشد.

البته چه با مدرک و چه بی مدرک باید به یک کافه برای کارآموزی بروید و مدتی رایگان کار کرده تا تجربه کسب کنید و حرفه ای شوید و بعد از آن مدت یا در همان کافه (در صورت رضایت از شما) شروع به کار نمایید یا در کافه ای دیگر با تخصص کامل استخدام شده و حقوق دریافت کنید؛ یادتان باشد قبل ازینکه وارد این حرفه شوید باید ببینید اصلا این کار را دوست دارید یا نه، علاقه مهم ترین و اولین شرط می باشد.

کلمه باریستا و معنی آن در آموزشگاه باریستایی:

در آموزشگاه باریستایی با انواع اصطلاحات و کلمات نیز آشنا می شوید مثل کلمه باریستا که ریشه اش ایتالیایست، کشوری که معنای بارمن یعنی  مرد یا زنی که معمولا در پشت پیشخوان کار می کند و نوشیدنی های گرم مثل انواع قهوه ها، نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی سرد و همچنین میان وعده ها را آماده و سرو می نماید را می دهد؛ همچنین جمع باریستا در انگلیسی baristas است و این در حالیست که در در زبان ایتالیایی این جمع برای باریستاهای مرد “barmen”  و برای باریستاهای زن  “barmaids”می باشد.

 

بهترین آموزشگاه باریستایی در ایران

در آموزشگاه باریستایی شخص باریستا کیست؟

باریستا کسی است که بیشتر با دستگاه اسپرسوساز صنعتی فعالیت می کند و کارش آماده سازی شات های اسپرسو و انواع نوشیدنی های گرم و سرد بر پایه قهوه اسپرسو می باشد. است، درست است که قهوه اسپرسو نوشیدنی ساده ای به نطر می آید اما تهیه آن نیاز به مهارت خاص و تجربه در قبل از گذاشتن در دستگاه برای عصاره گیری و آماده سازی در حین تهیه آن می باشد و درست کردن تخصصی آن در آموزشگاه باریستایی به شخص آموزش داده می شود از مقدار قهوه برای یک شات یا دبل شات گرفته تا استفاده از نیدل و تمپ کردن و … چون نوشیدنی بسیار مهمی برای تهیه انواع قهوه های دیگر با پایه اسپرسو نیز می باشد مانند کاپوچینو، لاته، موکاتو، آفاگاتو و …

 

بهترین آموزشگاه باریستایی در ایران

 

کار باریستا در آموزشگاه باریستایی چه تعریف شده است؟

یک فرد وقتی بعنوان باریستا در کافه ای استخدام می شود باید تمام لیست منویی که صاحب کافه یا مدیریت کافه تعیین کرده اند را کامل بلد باشد و بتواند با انواع دستگاه ها و تجهیزات کار کند، همچنین با آموزش هایی که در آموزشگاه باریستایی می بیند بتواند آسیاب کردن دانه، استخراج قهوه، ریختن شیر یا لاته آرت و … را به نحو احسنت انجام دهد؛ بعد از مدتی که یک باریستا در کافه ای کار کرد و جاگیر شدنش، مدیریت اجازه درست کردن نوشیدنی های جدید با سلیقه او (رسپی) و اضافه کردن آیتم نوشیدنی ویژه باریستا را به او می دهد.

همچنین بجز موارد گفته شده که از  کارهای معمول یک باریستاست او باید علم کافی را در مورد کل فرایند تهیه قهوه کسب کند که در قهوه ای که او نهایتا به مشتری ارائه می دهد و کیفیت قهوه تأثیر بسزایی دارد از جمله این موارد می توان به نگهداری و برنامه انواع دستگاه ها، بو دادن یا برشته کردن دانه های قهوه، شناخت انواع دانه هی قهوه و حتی کشت گیاه قهوه اشاره کرد. یک باریستا می تواند با شرکت در کلاس آموزشی آموزشگاه باریستایی این مهارت ها را کسب کند.

آموزش کمک باریستا در اموزشگاه باریستایی:

کمک باریستا کسی است که می تواند در کنار باریستا قهوه سرو کند اما این بدین معنی نیست که در کلاس های اموزشگاه باریستایی شرکت نکند چون با توجه به اینکه تهیه قهوه کار راحتی نیست این فرد هم باید علم لازم هم بصورت تئوری و هم عملی در مورد قهوه و درست کردن انواع قهوه داشته باشد.

در هر صورت مدیریت درست کردن قهوه ها با شخص باریستاست و کمک باریستا نقش کمک به وی را دارد، از دیگر وظایفش نیز: کنترل کیفیت مواد اولیه، مسئول گرفتن سفارشات در صورت نبود شخص سفارش گیرنده یا سالن کار و گاهی هم سرو قهوه، او هم روزی قرار است یک باریستا شود و به تنهایی در یک کافه تمام امور باریستایی را انجام دهد.

مسابقات باریستایی چیست؟

مسابقات رسمی باریستا که ابتدا از نروژ شروع شد و یکی از این مسابقات جهانی باریستایی می باشد هر ساله در مکان های مختلف بین المللی برگذار می شود و در آن باریستاها از سراسر جهان به رقابت می پردازند البته آنها ابتدا باید در رقابتی که در کشور خودشان برگذار می گردد شرکت کنند تا مجوز حضور در مسابقات WBC را داشته باشند.

 

آموزش باریستا در اموزشگاه باریستایی و وظایف او:

موارد آموزشی در اموزشگاه باریستایی به شخص باریستا:

-درست کردن انواع قهوه و نوشیدنی های بار گرم منو آن هم صورت تخصصی و حرفه ای

-آماده سازی سفارش مشتری بر طبق منو و یا سلیقه خاص سفارش دهنده

-بررسی کیفیت و موجودی مواد اولیه برای استفاده در کافه

-مدیریت و کنترل بار کافه و همچنین پرسنل (مدیریت کافه معمولا این کار را بر عهده دارد)

-در مواقع ضروری و یا درخواست مشتری ارائه توضیح درمورد موارد موجود در منو و پاسخ به سوالات ایشان و …

 

 

کلاس حضوری اموزشگاه باریستایی یا غیرحضوری:

این روزها هر صفحه ای از پیج اینستگزام یا یوتیوپ یا سایت های دیگر به آموزش انواع قهوه و تجهیزات بصورت رایگان می پردازند و حتی اموزشگاه باریستایی مجازی هم داریم و اینها همه می توانند روش هایی برای بالا بردن مهارت یک باریستا باشند اما چطور می توان سنجید که آموزش رایگان باریستایی در فضای مجازی یا شرکت در کلاس های مجازی ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن را دارد یا خیر؟ البته دست آخر این شمایید که باید تصمیم بگیرید که در آموزش چه آیتمی برایتان ارزشمندتر می باشد، در ذیل به چند مورد ازین آیتم ها اشاره می کنیم:

برنامه درسی اموزشگاه باریستایی:

قبل از ثبت نام در کلاس های آموزش بارستایی اول باید مواردی را که قرار است به شما آموزش دهند بخوبی بررسی کنید که آیا این برنامه و منویی که قرار است آموزش ببینید بروز، حرفه ای و مطابق با منوهای روز دنیا می باشد یا خیر، آیا کار کردن با تمامی دستگاه ها و تجهیزات را به شما یاد می دهند؟ در زمینه تئوری و علم و اوصول قهوه شناسی هم دوره آموزشی دارید؟ به مدیریت کافه پرداخته می شود؟کیفیت کلاس ها و نتایج آن چگونه است؟ و … که می توانید از هنرآموزان قبلی اموزشگاه باریستایی اینها را بپرسید و مطممئن تر عمل کنید.

سایز کلاس های اموزشگاه باریستایی:

مسلما اگر یک سالن بزرگ برای اموزشگاه باریستایی و آموزش به حداقل 10 نفر در نظر گرفته شود، به چشم مربی یا استاد نخواهید آمد بخصوص اگر کمرو و خجالتی باشید (کمی پررویی و خوش زبانی و در چشم بودن داخل کلاس بد نیست)! اما اگر کلاس کوچکتر با جمعیت در حال آموزش حداکثر 3 الی 4 نفر در نظر گرفته باشند مسلما حتی اگر کمی پررو و خوش سر و زبان نباشید و مدام سوال نکنید ناخواسته هم شده نحوه عملکردتان به چشم مربی خواهد آمد و وقت کافی برای آموزش با کیفیت تر و فرصت برای کار کردن با انواع دستگاه ها و یادگیری را خواهید داشت.

مربیان متخصص و حرفه ای در آموزشگاه باریستایی:

اینکه چه کسی به شما آموزش خواهد داد و مربی آموزشگاه باریستایی جهت اموزش به هنرجوها می باشد امر بسیار مهمی است که قبل از ثبت نام در هر آموزشگاهی باید به آن توجه ویژه ای شود، خجالت نکشید و در موقع ثبت نام از مدرک و توانایی های استاد بپرسید و حتی شده با او حضورا هم صحبت کنید، شاید اصلا نتوانستید با او ارتباط بگیرید! البته این آموزشگاه ها معمولا چند مربی برای آموزش دارند که در صورت تمایل با هر کدام که دوست دارید می توانید آموزش ببینید.

توجه به توصیف هنرجویان اموزشگاه باریستایی از کلاس هایشان:

خیلی خوب است که قبل ازینکه تصمیم به ثبت نام در اموزشگاه باریستایی که همه جوانبش را سنجیده اید با هنرجویانی که در آنجا مشغول آموزش هستند درباره نحوه تدریس مدرس و توانایی و مهارت او در آموزش، توجه به یادگیری حتمی هنرجو و سرکشی از هنرجوها و کمک به یادگیری بهتر ایشان، وقت شناسی مدرس و نحوه برخود او و سایر کارکنان آموزشگاه و … بپرسید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

موارد آموزشی در آموزشگاه باریستایی:

در هر آموزشگاه باریستایی که ثبت نام کنید یک سری موارد مشترک می باشد که به هنرجویان آموزش داده می شود که به اختصار از آنها برایتان می گوییم:

1-کار کردن صحیح با ابزار و تجهیزات باریستایی

2-درست کردن انواع نوشیدنی های گرم مشترک و اصلی در منوی کافه ها بر پایه اسپرسو

3-ارائه اطلاعات مفید در مورد نوشیدنی ‌های گوناگون در صورت پرسش مشتری از باریستا

4-کنترل مواد اولیه خریداری شده برای کافه و اطمینان از مرغوبیت و کیفیت آن

5-آموزش لاته آرت بصورت حرفه ای با پیچر و شابلون

6-توانایی و ایجاد خلاقیت در به وجود آوردن طعم های جدید نوشیدنی

7-شناسایی انواع دانه ای قهوه و نحوه رست کردن و دم آوری مناسب آن

8-بالا بردن مهارت چشایی و بویایی در تشخیص انواع دانه قهوه و طعم قهوه بدست آمده

9-آموزش نحوه برخورد با مشتری و زبان بدن

10-همیشه بروز کردن اطلاعات درباره قهوه

و خیلی موارد آموزشی دیگر که ممکن است از هر آموزشگاه با آموزشگاه دیگر متفاوت باشد.

آموزشگاه باریستایی مناسب چه کسانی است؟

برای وارد شدن به صنعت قهوه با هر جایگاهی، چه بعنوان مدیریت کافه، چه بعنوان باریستا و کمک باریستا، چه بعنوان بارتندر و … اولین و مهم ترین نکته داشتن علاقه وافر به قهوه و این شغل می باشد چون این حرفه با اینکه تفننی و هیجان انگیز بنظر می آید مشکلات و سختی های خاص خودش را دارد و شما با انتخاب باریستایی یا جایگاه های دیگر در واقع خود را آلوده کاری می کنید که بهتر است دوستش داشته باشید.

بعد ازینکه دیدید واقعا علاقمند به این کارید با شرکت در کلاس های اموزشگاه باریستایی می توانید با پیشرفتی سریع مجموعه مهارت و تخصص خود را بالا ببرید و وارد این حوزه کاری شوید، همچنین شرکت در کلاس های آموزشی و تعامل با هنرجویان با اشتیاق، باهوش و با استعداد می تواند شما را نیز علاقمندتر به یادگیری بهتر کند تا هرچه بیشتر می توانید یاد بگیرید، سوال کنید، بصورت عملی با دستگاه ها و تجهیزات کار کنید و انواع قهوه ها را زیر نظر مربی، بارها و بارها درست کنید تا کاملا حرفه ای شوید.

-این آموزش ها مناسب افرادی هستند که می خواهند صاحب کافه شوند.

-مدیریت یک کافه را به عهده بگیرند.

-یک باریستای متخصص و حرفه ای شوند.

-یا فقط علاقمند به یادگیری درست کردن انواع قهوه برای خود در منزل می باشند و …

 

سرمایه گذاری در یک آموزشگاه باریستایی:

بجز یادگیری مهارت های درست کردن انواع قهوه بصورت تخصصی و حرفه ای، در واقع شما با شرکت در کلاس های آموزشی در یک آموزشگاه باریستایی معتبر و سرمایه گذاری زمان و سرمایه خود نشاندهنده این است که شما حرفه خود را کاملا جدی گرفته اید و قدم در راه بزرگی برای پیشرفت در آینده تان گذاشته اید؛ همچنین برای دوستداران شغل باریستایی، آموزش عملی و ارتباط با جامعه حرفه ای قهوه نیز می تواند در تقویت اشتیاق شما و حرکتتان به سمت جلو کمک بسزایی کند و بدین وسیله به تعهد شغلی، مهارت، تجربه و تخصص در شغل آینده تان برسید.

حضور در کلاس ها به شما این اعتماد به نفس را می دهد که در اولین تجربه مصاحبه خود برای استخدام بخوبی عمل کنید و صاحب کار مورد علاقتان شوید. همچنین صاحبان کافی شاپ و مدیریت آن علاوه بر شرکت در حضور در کلاس ها باید باریستاها و کارکنان کافه را نیز با هزینه خود صاحب کافه در کلاس ها شرکت دهند تا به کیفیت نوشیدنی های قهوه و منوی تخصصی خود اضافه کنند و کارکنان را همیشه بروز همگام با هر چیز جدیدی که در دنیا اتفاق می افتند بنمایند.

کلاس آموزشگاه باریستایی:

امروزه اگر بخواهید یک کار را بصورت حرفه ای فرا بگیرید بهتر است به کلاس های تخصصی در آموزشگاه های معتبر مراجعه نمایید، مثلا برای اینکه یک باریستای متخصص و حرفه ای از آب در بیایید به آموزشگاه باریستایی کافی پارس مراجعه کنید تا این دوره را بصورت کامل، زیر نظر اساتید مجرب بگذارنید و وارد بازار کار شوید.

آموزشگاه باریستای کافی پارس دارای فضایی شبیه به کافی شاپ با دستگاه ها و ابزار مجهز جهت آموزش برای شما دوستداران قهوه و هنرجویان تدارک دیده شده است و در آن از اساتیدی دعوت بعمل آمده که باریستایی را بصورت کامل به شما یاد می دهند و در انتهای دوره می توانید با اعتماد بنفس کامل انواع نوشیدنی های گرم و سرد را بخوبی تهیه نمایید.

همچنین در کلاس هایی که بصورت دو نفره برگذار می گردد با خیال راحت هر آنچه را که می خواهید از مربی خود بارها سوال کنید و درست کردن قهوه را نیز بارها تکرار کنید تا استاد این کار شوید و مهارت و تجربه لازم  را بدست آورید.

موارد آموزشی در آموزشگاه باریستایی کافی پارس:

هدف از این دوره آموزشی در آموزشگاه باریستایی، آموزش کامل 0 تا 100 تمامی سرفصل های دوره می باشد. هنرجو در این دوره آموزشی به انواع دان قهوه و انواع نژادهای آن مسلط می شود و همچنین بعد از گذراندن این دوره می تواند تمامی آیتم های منوی یک کافه که شامل: قهوه اسپرسو، لته، موکا، کاپوچینو، قهوه فرانسه و ترک، آمریکانو، انواع آیس کافی ها و… هست را درست کند، یعنی هنرجو کاملا برای بازار کار و راه اندازی کافه خود یا کار کردن در یک کافه آماده می گردد.

مزایای گذراندن دوره در آموزشگاه باریستایی کافی پارس:

1-کلاس های یک نهایت دو نفره (خصوصی با شهریه عمومی)

2-امکان پرداخت اقساط در دو مرحله

3-تضمین آموزش و نامحدود بودن زمان دوره: آموزش تا زمان یادگیری و تاییدیه هنرجو ادامه خواهد داشت

4-ساعت کاری 8:00 الی 22:00 و انتخاب روز و ساعت کلاس دوره آموزشی توسط هنرجو

5-آموزش در محیط کار واقعی (کافه پارس شعبه کرج)

6-امکان کارآموزی بعد از دوره در محیط کار واقعی

7-مشاوره رایگان برای راه اندازی کافه و کسب و کار هنرجو

8-صدور گواهی حضور معتبر و دو زبانه از بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه

 

با این توضیحات اگر به قهوه و درست کردن  انواع قهوه علاقه دارید و می خواهید یک باریستای حرفه ای شوید به شما شرکت در کلاس های آموزشگاه باریستایی را پیشنهاد می دهیم تا بتوانید بعد از اتمام دوره و دریافت مدرک بین المللی و دوزبانه در هر جایی که دوست دارید شروع به کار کنید.

 

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام